tisdag 11 september 2012

En mysig morgon...

...med vännen Sus på besök! Vi satt i köket och njöt av varandras sällskap, varmt kaffe, ljumma saffransbullar, lite paj/ vaniljsås/ glass och många tända stearinljus. Så skönt! Vi har alltid mkt att surra om och det känns så avslappnat i hennes sällskap :)

Sus tog den här bilden och la på sin blogg- sen snodde jag den därifrån ;)
(med hennes tillstånd såklart)

Underbara saffransbullar som en av hennes döttrar bakat- mums!

Idag har jag skickat in mitt kåseri! Hu vad spännande det blir när nästa Linerblad kommer ut, för då pryder min nuna och mina ord en hel A4:a :) Eventuellt får ni ta del av mitt ordbajseri men det blir inte förrän tidningen kommit ut till alla anställda, ingen tjuvläsning med andra ord!

Igår kväll kom vännen Lisa förbi och hämtade mig. Vi åkte till hennes nya kontor, det hon har inrett i garaget. Därifrån kommer hon och hennes kompanjon att distribuera en webbshop- och för mig var det som julafton att komma dit! Inte för att jag är så mkt för smink eller hudvård, jag är snarare rätt tråkig och konservativ när det kommer till sånt. Det är urläckert när andra sminkar sig och jag skulle gärna vara mer kunnigt och intresserad men än så länge så är jag lite torr ;) Hittar jag en favvoskugga så håller jag mig till den tills den tar slut och sen köper jag en ny, likadan. Detta ska det bli ändring på när webbshoppen är igång :)
Jag lovar att återkomma kring detta så småningom!!

Ögonskuggor av märket MAC. En bråkdel av allt snyggt som finns i lagret!

Vad lillskrot har pysslat med idag? Kolla in detta;

"Jag är inte närsynt, bara väldigt intresserad" ;) Disney Junior is tha shit!

Ouch! Obra att slå huvudet! :(

Ähum... stackars docka säger jag bara även om läget ser värre ut än det var i verkligheten, inget spank på rumpan här inte ;)

Pommes doppade i bearnaisesås smakar mumma! *sneglar på farmor och farfar som skrattar gott åt mitt kladd*

I eftermiddags hade jag undervisning i kortmakeri. Vic kom förbi med sin följeslagare "the cam" för processen skulle ju förevigas i bloggform. Tiden bara susade iväg och hips vips ropade BästMatte att maten var serverad- nån liten timme efter vi hade satt oss! Men ni vet hur det är, man surrar, skär papper, surrar, färglägger med pm, surrar, surrar, klistrar.... och sen var roliga timmen slut- för den här gången iaf :) Mest spännande blir det att läsa om hennes upplevelse idag (om det blir ris eller ros) och se hennes bilder- både dom jag såg att hon tog och dom som hon fotade när jag haltat ner till det dukade bordet ;)

Svärmor och svärfar åt middag med oss och efteråt blev det frasiga pajen som avnjöts till efterrätt. Tro det eller ej men nu är alla tre pajerna slut! Jag ska dock sno ihop två nya knäckiga imorn eftersom jag får trevligt besök efter lunch :) Sen är vår Hemavan-tripp nära förestående och mamma och Lasse ska sköta snorpan och bo hos oss ca fyra dygn och dom kan oxå behöva få lite paj i magarna ;)
På tal om svärmor och svärfar, kolla vad vi fick av dom efter deras tripp till Boden (och Ljusboden);

Ett kaneldoftande grötljus som inhandlats på Ljusboden. Längtar tills doften av jul sprider sig i huset :)

Nu är det färdigskrivet! Jag får inte till min stavning och då ger jag upp! När jag skulle skriva Monica så blev det först Monuca, sen Monoca och tredje gången fick jag till det, men det satt långt inne!

Ta hand om er och glöm inte kommentarerna, smygläsare där ;)
KRAM